Blog om skrivetips og SEO-tricks

Velkommen til en blog, hvor du får finurlige tips og fiffige tricks til at opnå den salige onlinesynlighed. Det er en blog om at skrive, om SEO og om at være (og blive!) en glad skribent med den kreative kunstnerhat kækt på skrå.

På min lille blog kan du læse om content marketing og copywriting. Landingssider og langtidsholdbare SEO-teknikker. Grumme grammatikfejl og genial kommunikation. Plus lidt om alt det, der ligger indimellem og udenom.

Og hovedet på bloggen – jeg har gjort mig umage. Også med indpakningen …

Hvor langt skal et blogindlæg egentlig være for at virke?

Study: Optimal længde på blogpost

Den mest optimale længde på et blogindlæg er et tal, mange marketingfolk, bloggere og webside-ejere vil give spidsen af en lillefinger for at kende. Der forlyder intet om, hvis lillefinger der er på spil. Men vedkommende kan heldigvis glæde sig over at kunne gå det nye år i møde med hånden intakt, for det behøver ikke at ende så galt. Der findes nemlig ikke ét bestemt tal, der angiver den rigtige længde på en webtekst. Du er nemlig lige…

0
Læs mere

A Content Christmas Carol – er content marketing bah humbug?

Gammelt eksempel på content marketing

Der var engang en flittig og behændig trykker. Han blev født i Boston i en af de 13 kolonier, der i 1776 sammen erklærede sig som et selvstændigt USA. Han kom selv til at spille en stor rolle i processen frem mod uafhængighed, men inden han nåede så langt, drev han sin egen lille virksomhed. Trykkeren hed Benjamin Franklin. Franklin kan snildt karakteriseres som det, vi i dag vil kalde en arbejdsnarkoman. Han planlagde nøje sine dage. Tidligt op. Meget…

0
Læs mere

Begår du konstant kommafejl, fordi du ikke kender de her 3 kommaregler?

Kryds og bolle

Kommaregler er som et sprog i sproget. En slags fremmedsprog. Nogle synes, at de er ganske interessante at kæmpe med. Andre forbander kommaet og alle dets regler, så snart nogen gider lægge øre til. Kommaet er til for at gør det lettere at kommunikere på skrift. Og du kan lette din kommunikation ved at sætte det forbandede komma de rigtige steder. Og hvor er det så, spørger du. Tja, hvor lang tid har du? Det tænkte jeg nok. Derfor skal…

0
Læs mere

Så lang tid skal du bruge på at skrive blogartikler, der rangerer i Google

Datadrevet eller original ide

Du kan skrive en blogartikel på en halv time. Måske mindre – 15 minutter. Nogen lavere? Men så skal du også være mere end almindeligt dygtig, før resultatet giver nogen som helst pote derude. (Medmindre du er en laber celeb og kan slippe afsted med konstant at forveksle orddiarré med værdifuldt og inspirerende indhold …) Nej, fat hellere om selvdisciplinen, og prøv at modstå den fristende udgiv-knap. Der er ikke nogen endelig opskrift på hverken tidsforbrug eller længde i forhold…

0
Læs mere

Tekst til hjemmesiden [KOMPLET GUIDE]: 9 stensikre trin til at skrive forførende webtekster

Personlig stemme i webtekst

Webtekst er lidt ligesom din julesweater. Enten er den for fed og holder maks., eller også burde én eller anden straks trevle den op og starte forfra. Hvordan undgår du så, at dine webtekster havner i den kategori af garn, der aldrig burde have forladt garnnøglet?  Du læser den her artikel. Jep, det hele. Til gengæld lover jeg, at du får bunker af inspiration og nyttig information til den svære tekst til hjemmesiden. Vi kommer omkring de gode skriveteknikker og…

0
Læs mere

Keywords og Google Ads – sådan undgår du at fejle grumt, når du vælger søgeord til dine AdWords-annoncer

Keywords i Google Ads

Keywords er vigtige. Så vigtige, at de udgør en stor del af fundamentet for din tekstuelle SEO-indsats. Du kan vælge de rigtige keywords og se dine resultater kravle resolut opad. … Eller du kan vælge de forkerte og ryge på røven. (Pas på med det, for de siger, at et brækket haleben gør avs!) Især i forhold til annoncering i Google skal du være opmærksom på en udvikling, som muligvis har sneget sig uden om dit synsfelt. Google har udviklet…

0
Læs mere

7 berømte citater, enhver skribent vil knuselske

Skribent med heltemod

Ja, det er et par år gammelt, men det er stadig friskt som lune teboller. “The more you know, the more you know that you don’t know.” ― Aristoteles Når man skal skrive om en masse forskellige fagområder og samtidig have styr på sin egne (korrektur, SEO, marketing, skriveteknik etc.), lærer man utrolig mange nye ting. Det kan godt være skræmmende, men mest af alt er det et privilegium. Jo mere viden du har, jo lettere bliver det for dig…

0
Læs mere

SEO, semantik og NLP: Sådan skal du skrive SEO-tekster i dag og i fremtiden

NLP og dybe SEO-tekster

Første gang jeg så et søgefelt på en computerskærm, forstod jeg ikke, hvordan en søgemaskine fungerede. Jeg troede, at jeg kunne skrive et spørgsmål i feltet på samme måde, som jeg ville stille det til min mor eller en veninde. Nope, det blev en nitte. Maskinen fattede ingenting. Hvorfor? Fordi der dengang ikke var nogen Hummingbird, ingen RankBrain og ingen NLP i søgemaskineland. Det er der i dag, og jeg var bare lidt forud for min tid i min måde…

0
Læs mere

Alle passionerede skribenters fjende no. 1 – og hvordan du tackler den

Skriv tekster hver dag

Jeg skriver hver dag. For andre og for mig selv. Der er mange måder at skrive på. Måske er du forfatter af den aspirerende slags. Måske er du content marketer eller blogger. Måske er du tekstforfatter som jeg selv. Hvis dit liv også er én lang forelskelse i, hvad man kan gøre med ord, har vi en fælles fjende. Jeg kan godt lide Bridget Jones. Godt nok er det kluntede og socialt akavede stærkt karikeret, men jeg er alligevel ombord.…

0
Læs mere

Landingsside 101: Quick start guide til at skrive (fede!) landingssider, der virker

Landingsside

Og han kom dalende ned fra himlen i en faldskærm og landede på en … landingsside?? Gakket at kalde en webside for en landingsside, hva’? Måske har du hørt det før i den engelske version: landing page. Mange bruger det engelske navn, fordi de synes, det lyder smartere. Og jo smartere man kan lyde i en hulens fart, jo bedre. … Eller hvordan er det nu? I hvert fald hedder det landingsside her i butikken 😊 Hvorfor hedder det en…

0
Læs mere