Blog om skrivetips og SEO-tricks | Side 5

Velkommen til en blog, hvor du får finurlige tips og fiffige tricks til at opnå den salige onlinesynlighed. Det er en blog om at skrive, om SEO og om at være (og blive!) en glad skribent med den kreative kunstnerhat kækt på skrå.

På min lille blog kan du læse om content marketing og copywriting. Landingssider og langtidsholdbare SEO-teknikker. Grumme grammatikfejl og genial kommunikation. Plus lidt om alt det, der ligger indimellem og udenom.

Og hovedet på bloggen – jeg har gjort mig umage. Også med indpakningen …

What’s in it for me?

Havde i dag besøg af VVS-mand på hjemmekontoret. Han forstod at snakke for sin sag. Midt i munddiarreen kommer en oplysning om, at firmaet netop har landet en ordre på 3-komma-et-eller-andet millioner. Super. Hvorfor skal jeg vide det? Kære håndværker. Sådanne informationer er mig aldeles ligegyldige, med mindre du vil bruge den fine scoring til at give med en fed rabat på to radiatorer. Hvad er forskellen på 3-komma-et-eller-andet og 3-komma-et-eller-andet-lidt-mindre. Hvem skulle nogensinde opdage det? Jeg synes, du er…

0
Læs mere

Du der skribent – du er også kunstner

Realiser den gode idé

Først skal du øve dig i at opfatte dig selv som den kunstner, du er, når du skriver. Alle kunstnere arbejder for at skabe noget, der udtrykker, hvordan de tænker og føler om et eller andet i verden. Derfor kan du snildt få masser af god inspiration og værdifulde boostere til din arbejdsproces, hvis du lurer lidt på de mennesker, man typisk opfatter som kunstnere. Det kan være kunstmalere, billedhuggere, digtere eller romanforfattere. De indhenter alle sammen selv inspiration, bearbejder…

0
Læs mere

Giver et nofollow-link værdi?

Google spider nofollow

Et link til din hjemmeside fra en anden hjemmeside er en anerkendelse af dit indhold. Det er især værdifuldt, hvis hjemmesiden, der linker til dig, selv er anerkendt og arbejder med emner og/eller produkter, der minder om dine egne. Et link til din hjemmeside er stærke sager i SEO-forstand. Hvis det altså er den rigtige type link. Men links kan vise sig at være chilien i din con carne i andre og flere sammenhænge end SEO. Så hvordan er det…

0
Læs mere

Duplicate content er ikke bare kopieret indhold

Sørg for, at alt dit tekstindhold er unikt

Hvad er nu lige duplicate content, tænker du måske. Duplicate content kan opstå på flere forskellige måder, og derfor er der også flere strategier, man kan anvende for at komme det til livs. Alligevel er definitionen på problemet ret enkel: Vi har at gøre med duplicate content i alle tilfælde, hvor to eller flere forskellige URL-adresser helt eller delvist viser det samme tekstindhold. URL står for Uniform Resource Locator, og en URL er en websides adresse. Alle websider og undersider…

0
Læs mere

Sådan undgår du at begå de mest almindelige stave- og grammatikfejl

Budskab drukner i stavefejl

De fleste mennesker laver stavefejl en gang imellem. Ofte foregår skrivningen i tæt samarbejde med en computer, og en computerskrevet tekst vil næsten altid indeholde tastefejl. En sjælden stavefejl i en skov af korrekt sammensatte bogstaver er ok, for du opdager den sandsynligvis. Tastefejlene springer også i øjnene som irriterende små distraheringer (tastefelj… !?!). Fælles for stedvise stavefejl, grammatikfejl og alle tastebøvserne er, at man kun kan rette dem, hvis man er opmærksom på deres tilstedeværelse i teksten. Desværre er…

3
Læs mere

Sådan skal du søgeoptimere til semantisk søgning

Eksempel på semantik

Semantik er et fascinerende begreb i sig selv, og det bliver bare endnu mere spændende, når vi om lidt skal tale om semantiske søgninger. Semantikken beskæftiger sig med ordenes betydning, og i forlængelse heraf undersøger den, hvordan denne betydning kan bruges til at binde ordene sammen til det meningsfyldte sprog, vi bruger i vores kommunikation. Semantik er en gren inden for både filosofi og lingvistik. Filosofisk semantik beskæftiger sig blandt andet med sprogets forhold til virkeligheden samt betingelserne for, hvordan…

4
Læs mere

Men så kom Google Panda – da bjørnen, pingvinen og kolibrien ændrede vilkårene på nettet

Google Panda

Google Panda er en videreudvikling af Googles algoritme. Den blev introduceret i februar 2011. Panda begyndte sit liv som en opdatering til kernealgoritmen, og den blev med jævne mellemrum sendt ud på travetur over alverdens hjemmesider. Det er en del år siden, vi skrev 2011. I dag er Panda inkorporeret i kernealgoritmen, og du skal være på god fod med den, hvis du vil ranke i søgeresultaterne. Google Panda har de sorte bjørnebriller rettet mod indholdet på din hjemmeside. Men…

0
Læs mere

Hvad er søgemaskineoptimering (SEO), og hvordan laver man SEO?

Søgeoptimer

Du sidder her hos mig nu, fordi du gerne vil vide, hvad søgemaskineoptimering betyder. Lad os straks komme i gang med at gøre et omfattende emne lettilgængeligt for dig, der gerne vil lære om SEO. Når du åbner din browser for at finde et eller andet på internettet, vil du møde en søgemaskine, som på engelsk hedder ’search engine’. (Heraf SE i SEO. O står for ’optimization’). Søgemaskinen vil sandsynligvis hedde Google, da Google sidder på ca. 80% af det…

0
Læs mere

Kan en god tekstforfatter skrive om alt?

Tekstforfatterens kompetencer

Nej, det er det ingen, der kan. Nogle tekstopgaver kræver teknisk viden på et niveau, som kun en ekspert vil kunne bidrage med. Men når det er sagt, så er det muligt at sætte sig godt ind i rigtig mange emner, hvis man er trænet i hurtigt at tilegne sig viden og gøre kompliceret indhold forståeligt for sig selv og andre. Med den træning kan en god tekstforfatter skrive om næsten alt. Som studerende på humaniora bliver man ofte spurgt…

0
Læs mere