Når du skriver ‘tekstforfatter søges‘ i Google, hvad er det så, du leder efter? Ved du det?

Ingen mangler en tekstforfatter.

Som sådan.

Du ved det måske ikke, men når du søger en tekstforfatter, leder du efter meget mere end gode tekster.

Du mangler en tekstforfatter, der kan feje gaderne

Rodet websiteDu går forbi et hus. Der ser rodet ud i forhaven. Græsset er alt for langt, og gardinerne er trukket halvt ned. Hvad tænker du?

Måske ikke så meget.

Hvad nu hvis det ikke bare er et hus, men en butik, der vil sælge dig noget? Det får de nok ikke held med, gør de? For helt ærligt, så har du allerede fældet din dom over rodehovedet bag den sjuskede butik, har du ikke?

Hvad har gamle McDonalds-papkrus, sløve gardiner og 30 cm højt græs at gøre med din hjemmeside? Alt!

Stavefejl er som store landskaber af falmet slikpapir foran en fysisk butik. Sætninger, der er så lange, at de burde have en ’seks-måneder-senere-rubrik’ tilknyttet. Væk med dem. De er ukrudt, der kvæler dit budskab.

Grimme tekster og dårligt sprog får dig til at se dum ud. Jeg ved, at du ikke er dum. Og jeg skriver dine webtekster, så de får dig til at fremstå som en troværdig og seriøs autoritet på dit område.

Du mangler en tekstforfatter med et grønt fastelavnskostume

Har du nogensinde set, hvordan mere eller mindre entusiastiske mennesker trækker i vanvittige kostumer for at gøre opmærksom på deres butik? Eller deres parti ved et kommunalvalg? Som SEO-tekstforfatter er jeg din kostumeklædte reklamesøjle. Hvordan? Sådan her:

  • Få de gode linksHver eneste blogartikel og landingsside, jeg tilføjer på din webside, er en ny side til Googles indeks. Den repræsenterer masser af nye søgeord og søgekombinationer, som folk kan finde dig på. For slet ikke at tale om tags. Hvert tag, jeg skriver til artiklen, er endnu en måde, hvorpå du kan tiltrække trafik.
  • Hvis dine tekster rammer dine besøgende midt i kedsomhedsorganet, smutter de igen. Hurtigt. Og det får din websides bounce rate til at ryge i vejret. Bounce rate er et procenttal. Det fortæller, hvor mange af dine besøgende, der hopper tilbage til søgeresultaterne efter kun at have besøgt en enkelt side. Bounce rate er en af Googles rangeringsfaktorer, og en høj bounce rate er skidt for din placering. Jeg kan sænke den igen.
  • Du ved nok, at backlinks er uundværlige for en god placering i Google. Linkjagt kræver erfaring. Har du den erfaring? Det har jeg. Og derfor kan jeg sende dig langt op i Google. Helt til tops, hvis du er tålmodig. SEO tager tid.

Strategien?

Den er en forretningshemmelighed.

Fordi den virker.

Du mangler en tekstforfatter, der tilbyder originalitet og spitzenklasse

 En tekst er sat sammen af ord. Men du opnår ingenting med en hvilken som helst tekst på 500 ord. Ordene har mange funktioner, og jeg hjælper dig med at få mest ud af dem alle. Ord er ikke bare ord. ‘Tekstforfatter søges’ også til at skrive:

  • H1, H2, H3….H7
    Sådan kalder man dine webteksters over- og underoverskrifter i HTML. Overskrifterne har betydning for SEO. Uden de rigtige overskrifter har Google sværere ved at finde teksten. Og det kan også være lige meget. For ingen åbner nogensinde en artikel med en vissen overskrift!
  • Tænk over dine ankerteksterAnkertekster
    Det er de ord/sætninger, der linker internt og eksternt på dine side. Og også dem, der linker ind til dig. I mine blogartikler er nogle ord fede og blå. Det er ankertekster, og de linker rundt til mine andre artikler samt til andre hjemmesider, som jeg gerne vil have, at du og Google skal se. Det er ikke ligegyldigt, hvilke ord du vælger som ankertekster. De forkerte ord for mange gange kan opfattes som spam. Det kan vi ikke have. Jeg holder øje med dine ankertekster, når jeg skriver for dig.
  • Titel- og alt-tekster
    Når du har billeder på din hjemmeside, skal de have en titel og en alt-tekst. Og teksterne skal indeholde dine søgeord. Så kan folk nemlig også finde dig på de billeder, du bruger.
  • Title tags, URL og metabeskrivelser
    Alle dine undersider skal have et title tag og en metabeskrivelse. Title tag er titlen på undersiden, når Google lister den i søgeresultaterne. Den er en SEO-faktor. Jeg har styr på den. Metabeskrivelsen er den korte tekst, der står under titlen. Metabeskrivelsen er ikke en SEO-faktor, men den kan redde dig et klik – eller sende folk videre til det næste resultat. Den har jeg også styr på. Du har mulighed for at give hver underside en URL, der er forskellig fra titlen. Det er en god ide i forhold til SEO.

I det hele taget er det en god ide at lade være med at brage hul i gærdet og skyde genvej med genbrug og nul variation i title tags og metabeskrivelser. Det er ellers supernemt. Og mange falder for fristelsen. En lille sprængladning og BOOM. Så er arbejdet med metadata overstået.

Spring ikke over hvor gærdet er lavest

Hold nu op med det, og kom ind i kampen. Det er derfor, jeg er her. Jeg sørger for, at alt dit tekstindhold er unikt.

ALT.

Det, synes Google, er spitzenklasse!

God reklame for din websideDu troede, at ‘tekstforfatter søges’ betød at lede efter en tekstforfatter, der kan skrive effektive og interessante tekster. Det kan jeg. Jeg skriver tusinder af ord hver dag. Men når du nu alligevel er her, skal jeg så ikke også feje din hjemmeside for stavefejl? Iklæde mig mit virtuelle broccoli-kostume (jeg har selv syet det!) og vinke folk ind på din webside? Skulle jeg ikke kreere nogle flere sider om dig til Googles indeks? Og hjælpe dig med at få styr på de der metadata, som du alligevel ikke gider bruge tid på?

For det er det, du mangler.

Blærerøvstekster er udgangspunktet.

Alt det andet er inkluderet.

Jeg er klar, når du er klar til at give din webside et spark opad. Jeg har en killer-venstrefod.

Spark dig op i Google

Det var bare det, jeg ville sige.

Hvis du synes om artiklen, så del den gerne med andre: