Blog om skrivetips og SEO-tricks | Side 2

Velkommen til en blog, hvor du får finurlige tips og fiffige tricks til at opnå den salige onlinesynlighed. Det er en blog om at skrive, om SEO og om at være (og blive!) en glad skribent med den kreative kunstnerhat kækt på skrå.

På min lille blog kan du læse om content marketing og copywriting. Landingssider og langtidsholdbare SEO-teknikker. Grumme grammatikfejl og genial kommunikation. Plus lidt om alt det, der ligger indimellem og udenom.

Og hovedet på bloggen – jeg har gjort mig umage. Også med indpakningen …

Alle passionerede skribenters fjende no. 1 – og hvordan du tackler den

Skriv tekster hver dag

Jeg skriver hver dag. For andre og for mig selv. Der er mange måder at skrive på. Måske er du forfatter af den aspirerende slags. Måske er du content marketer eller blogger. Måske er du tekstforfatter som jeg selv. Hvis dit liv også er én lang forelskelse i, hvad man kan gøre med ord, har vi en fælles fjende. Jeg kan godt lide Bridget Jones. Godt nok er det kluntede og socialt akavede stærkt karikeret, men jeg er alligevel ombord.…

0
Læs mere

Landingsside 101: Quick start guide til at skrive (fede!) landingssider, der virker

Landingsside

Og han kom dalende ned fra himlen i en faldskærm og landede på en … landingsside?? Gakket at kalde en webside for en landingsside, hva’? Måske har du hørt det før i den engelske version: landing page. Mange bruger det engelske navn, fordi de synes, det lyder smartere. Og jo smartere man kan lyde i en hulens fart, jo bedre. … Eller hvordan er det nu? I hvert fald hedder det landingsside her i butikken 😊 Hvorfor hedder det en…

0
Læs mere

Her er de 10 VÆRSTE ting du kan gøre, når du skriver overskrifter til dine webtekster

Dårlig overskrift

Din overskrift er altafgørende. Statistikker viser, at når du præsenterer folk for en tekst, vil 80% læse tekstens overskrift, mens kun 20% vil forsætte til selve indholdet. Det er da trist. Især hvis du har gjort dig svært umage med at skrive en lækker artikel. Hvis du er en af dem, der er har fået en uppercut af den grumme statistik, er det sandsynligvis fordi, du har glemt at give overskriften opmærksomhed. Overskriften skal fange læseren og gøre det helt…

0
Læs mere

In-house-interview med en tekstforfatter

Interview

Snart weekend. Ikke lille-fredag – rigtig voksenfredag. Derfor kom min sekretær (… det er mig) med et forslag til chefen ( … også mig … La Jefa – selvom El Jefe lyder bedre 😊) Forslaget var: Skulle vi ikke lave lidt om på formatet i dag? Selve fredagen er jo en tilbagevendende begivenhed, men da den falder sammen med et sydeuropæisk klima, der fuldstændig har mistet sin stedsans, må vi gøre noget anderledes. Finde på noget, vi kan kaste i…

0
Læs mere

SEO-tekst? Say what? Jeg troede, at SEO handlede om teknik …

Fluen på væggen

Du er ikke alene. Jo, der er mange mere eller mindre tekniske ting, du lige skal have styr på, når du arbejder med SEO. Men ved du hvad? Hvis du er en af de mange, der tror, at loadhastighed, mobilvenlighed, webarkitektur, SSL-certifikat og viderestillinger er lig med SEO, bliver du nok lidt træt i sokkerne nu. Når teknikken er i hus (for det er meget af den, når du har gjort det én gang), mangler du den anden halvdel af…

0
Læs mere

Eksempel på storytelling: Sådan pakker man tyggegummi ud af papiret og ind i en god historie

Red Bull

Alle seriøse skribenter har en intens interesse for sproget. En supernørdet interesse. Altoverskyggende. For de uindviede er den nærmest meningsløs. Derfor kan de bare trisse videre i deres program og være tandlæger, murere, industriteknikere eller keramikere. Imens kaster tekstforfatteren i dag sin interesse i retning af storytelling. For historiefortælling er fantastisk. Det er som et drug for hjernen. Sundt, men alligevel afhængighedsskabende. Dragende. Dengang historiefortælling blev født – omtrent på samme tidspunkt som det nogenlunde begavede menneske – kastede flokken…

0
Læs mere

FAQ: De her spørgsmål stiller kunderne til min tekstforfatterservice

Teksten som helhed

Det her er den mere sofistikerede udgave af spørgsmålet: Hvad koster en tekst hos dig? Når kunden bare spørger, hvad en tekst koster, er det lidt ligesom at spørge, hvad et hus koster. Eller en bil. Det kommer an på så meget. Derfor er får du et mere præcist og brugbart svar, hvis du kort forklarer mig, hvilken type tekst du skal bruge, hvor lang den skal være, hvorvidt du selv sørger for materiale og/eller et oplæg til teksten, om…

0
Læs mere

5 spørgsmål, du skal kunne svare på for at lave en content marketing strategi

Intet direkte salg i content marketing

Har din virksomhed en content marketing strategi? Hvis du ikke er nået dertil endnu, behøver du ikke føle, at du er bagud. Flere og flere virksomheder bruger content marketing som en del af deres markedsføring, men faktisk er der ikke ret mange, der har en egentlig strategi. Men content marketing strategi er hverken kedeligt eller svært, og strategien kan hjælpe dig med at producere indhold, der er mere effektivt. Og den kan endda give dig nye ideer til initiativer, som…

0
Læs mere

Content marketing og copywriting er kolleger på kontoret – hvem skal du til møde hos?

Content marketing og copywriting

Content marketing og copywriting er to tætte kolleger. De sidder side om side på et kontor, de deler, og hver dag forfatter de begge to tekster for kunder, der virkelig vil noget stort med deres forretning. Content marketing og copywriting taler sammen hele tiden. De diskuterer opgaverne, og de inspirerer hinanden til at skrive bedre tekster. Faktisk ville det være næsten umuligt for content marketing at holde sine professionelle skrivefærdigheder helt angrebsklare, hvis copywriting blev langtidssygemeldt. Hun ville være helt…

0
Læs mere

Kommaregler – startkomma, komma foran at og en hel masse andet om komma

Kommaregler

Ordet støver så meget i din mund, at du får lyst til en skyller. Tjener, stik mig fluks en pils. Og så en mere. Og endnu en. Og pludselig bliver ordet en hel del sjovere. Desværre er du nu fuldstændig ude af stand til at lære noget som helst om kommaregler. Scchskååll! Det duer ikke. Derfor skal vi nu angribe kommareglerne på en utraditionel måde, så du ikke behøver at drukne dig i ølbajere. Der findes mange gode artikler om…

0
Læs mere